Wyobraź sobie, że poszukujesz w sieci informacji na ważny dla Ciebie temat. Z jakiego źródła najchętniej korzystasz? Wybierasz ogólnikowe informacje, dostępne na portalach, gdzie pojawiają się artykuły na każdy możliwy temat? A może sięgasz po artykuły eksperckie, w których podane są rzetelne informacje, a często pojawiają się także wyniki badań czy źródła naukowe? No właśnie – wydaje się, że odpowiedź jest oczywista. Koniecznie sprawdź, dlaczego warto inwestować w artykuły eksperckie!
Czym właściwie jest artykuł ekspercki? 📃
Artykuł ekspercki to najczęściej długi tekst o bardzo wysokiej wartości merytorycznej. Treść taka bazuje na rzetelnych, sprawdzonych informacjach – bardzo często na badaniach i źródłach naukowych. Niejednokrotnie dany temat jest tutaj wyczerpywany, dzięki czemu artykuł ekspercki stanowi cenne źródło informacji.
Kluczowe jest to, że artykuł ekspercki zawiera specjalistyczną wiedzę, która nie zawsze jest ogólnodostępna. Napisany jest w sposób błyskotliwy i ciekawy, a przy tym często wniesiona jest tzw. wartość dodana. Z reguły artykuły eksperckie tworzone są przez osoby, które doskonale znają daną dziedzinę i są w niej prawdziwymi specjalistami.
Wszystko to sprawia, że artykuły eksperckie stanowią cenione źródło informacji – o wiele lepsze, niż proste artykuły, w których na ogół odtwarzane są informacje znalezione na innych, podobnych portalach internetowych.
Czy warto inwestować w artykuły eksperckie? 🤓 To zależy!
Wiele osób zastanawia się, czy inwestowanie w artykuły eksperckie ma sens. Nic w tym dziwnego – często cena za takie teksty jest o wiele wyższa, niż na przykład koszt przygotowania „zwykłego” wpisy blogowego czy treści SEO.
Poniżej znajdziesz kilka powodów, dla których warto przeznaczyć przynajmniej pewną część budżetu na przygotowanie artykułów eksperckich.
✅ Ważny element skutecznego content marketingu
Nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że artykuły eksperckie są jednym z najważniejszych elementów content marketingu. Skuteczny marketing treści bazuje na tworzeniu i dystrybucji doskonałej jakości tekstów, stanowiących dużą wartość dla użytkowników.
Obecnie coraz więcej osób poszukuje w sieci rzetelnych informacji, nie zadowalając się tekstami, które z reguły nie wnoszą nic nowego – a niejednokrotnie zawarte w nich informacje są cokolwiek wątpliwe. Warto wykorzystać ten trend, tworząc strategię content marketingu dla swojej marki.
Jeden artykuł ekspercki potrafi zdziałać o wiele więcej niż kilka lub kilkanaście prostych tekstów SEO. Choć oczywiście i z takich treści nie warto rezygnować!
✅ Szansa na budowanie wizerunku eksperta
Rzetelnie przygotowane artykuły eksperckie to ogromna szansa dla firm – przede wszystkim na zbudowanie wizerunku prawdziwego eksperta w danej branży. Obecnie w sieci powstaje mnóstwo różnego typu firm, na przykład sklepów internetowych. Warto wyróżnić się na tle konkurencji, pokazując, że jest się prawdziwym ekspertem.
Jak wiadomo, o wiele chętniej korzystamy z usług czy z zakupów w firmach, o których wiemy, że prowadzone są przez znawców i pasjonatów – a nie tylko przez osoby, które skupiają się na przychodach.
✅ Możliwość zdobycia zaufania użytkowników
Zaufanie użytkowników jest niezwykle istotną kwestią. Tak naprawdę jest ono nie do przecenienia. Publikowanie długich, merytorycznych artykułów eksperckich to jeden z doskonałych sposobów na zdobycie takiego zaufania.
Możesz uzupełniać artykuły o inne materiały, na przykład wideo. Tego typu treści może wykorzystać na wiele różnych sposobów, na przykład na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych.
✅ Sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki
Artykuły eksperckie są chętnie publikowane i udostępniane przez użytkowników. Szansa na to, że osoba, która jest zainteresowana danym tematem, doceni Twoje treści i podaje je dalej, jest bardzo duża – pod warunkiem, że będą naprawdę wartościowe. To świetny sposób na zwiększanie rozpoznawalności marki – i to w grupie docelowej dla Twojej branży.

Jak napisać dobry artykuł ekspercki? Zadanie nie jest proste!
Wiesz już, czym są artykuły eksperckie i dlaczego warto je publikować. Pora na znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak przygotować tego rodzaju artykuł!
1️⃣ Zacznij od znalezienia odpowiedniego tematu
Wybór tematu w przypadku artykułu eksperckiego ma bardzo duże znaczenie. Możesz pisać na tematy związane z Twoją branżą, na przykład o dostępnych w Twoim sklepie produktach czy o tematach z nimi związanych. Mogą to być także teksty napisane z perspektywy historycznej czy będące analizą badań na dany temat. Warto także pokusić się o różnego typu porównania. Możliwości jest sporo – ważne jest to, abyś w danym temacie czuł się prawdziwym ekspertem.
Oczywiście możesz tworzyć całe serie artykułów eksperckich i robić to systematycznie. Z czasem użytkownicy z pewnością będą czekali na kolejne tego typu treści.
2️⃣ Zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć
Podstawowym celem będzie z pewnością stworzenie wartościowego tekstu, który będzie cennym źródłem informacji dla użytkowników. Zastanów się jednak nad tym, na jakie pytania chcesz odpowiedzieć w artykule. Zadbaj o to, aby zostały one wskazane już w początkowym fragmencie. Dzięki temu każdy czytelnik będzie wiedział, czego spodziewać się po danej treści.
3️⃣ Stwórz prawidłową strukturę tekstu
Dobrze przygotowany tekst powinien zawierać wstęp, rozwinięcie i podsumowanie. Jest to jednak absolutna podstawa. Zadbaj o to, aby rozpoczynać od najbardziej ogólnych kwestii, a z czasem przechodź do szczegółów. Nie stosuj zbyt wielu długich, nudnych definicji. Skup się raczej na tym, aby tekst zawierał pewną wartość dodaną. Nie zwlekaj też z udzieleniem odpowiedzi na postawione w tekście pytania!
4️⃣ Język ma bardzo duże znaczenie
Oczywiście artykuł ekspercki rządzi się swoimi prawami, jednak postaraj się unikać zbyt skomplikowanego języka. Nie stosuj długich, złożonych zdań. Jak wiadomo, najprostsze rzeczy najtrudniej jest napisać – właśnie dlatego w razie problemów warto skorzystać z profesjonalnej pomocy copywritera.
O czym warto pamiętać?
Nie każdy czuje się na siłach, aby tworzyć profesjonalne teksty – nawet jeśli jest wybitnym specjalistą w danej dziedzinie. W takiej sytuacji warto postawić na połączenie sił. Ekspert może współpracować z doświadczonym copywriterem – stworzony w ten sposób artykuł ekspercki będzie nie tylko cennym źródłem informacji, ale też będzie poprawnie napisany i przyjazny dla użytkownika.
Nawet najbardziej skomplikowane kwestie powinny być opisane zrozumiałym dla użytkownika językiem. Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy dane pojęcie będzie dobrze zrozumiałe, postaraj się krótko je wyjaśnić. W końcu piszesz nie dla siebie, a dla osób, które mogą w różnych stopniu orientować się w danym temacie.
5️⃣ Sięgaj do poważnych źródeł
W artykule eksperckim możesz przedstawiać różnego typu źródła, badania, opinie naukowców itp. W ten sposób wzmocnisz daną treść i sprawisz, że będzie ona bardziej wiarygodna. Nie pozostawiaj jednak źródłem czy badań bez komentarza. Napisz na dany temat kilka zdań – oczywiście w sposób możliwie obiektywny, nie krytykując wiedzy naukowej.
6️⃣ Dodaj ilustracje
Artykuł ekspercki będzie miał jeszcze większą wartość, jeśli pojawią się w nim grafiki, wykresy czy inne dane, przedstawione w czytelny i zrozumiały sposób. Pamiętaj także o tym, aby ilustracje dodane były w formacie, który można będzie bez problemu otworzyć na różnych urządzeniach.
7️⃣ Nie rezygnuj z SEO
Dobry artykuł ekspercki może doskonale wpłynąć na efekty pozycjonowania. Możesz więc jeszcze przed jego napisaniem skonsultować się ze specjalistą SEO. Podpowie on, na co warto zwrócić uwagę, aby tekst szybko pojawił się w wynikach wyszukiwania Google. W końcu artykuły eksperckie to ważny element strategii content marketingowej, również SEO.
8️⃣ Informacje o autorze
Ważnym elementem artykułu eksperckiego jest podanie informacji o autorze. Warto opublikować dobrej jakości zdjęcie, a także krótki biogram danej osoby – w czym się specjalizuje i dlaczego jest ekspertem. To taka wisienka na torcie, która jeszcze bardziej poprawi wiarygodność publikacji.
Postaw na profesjonalne wsparcie!
Stworzenie artykułu eksperckiego nie jest prostym zadaniem, warto jest inwestować w tego typu treści. Dobrym pomysłem może być współpraca eksperta z copywriterem – taki team przygotuje naprawdę świetnej jakości treści, które pozwolą na uzyskanie wielu korzyści. Jedno jest pewne – warto regularnie publikować treści eksperckie, ponieważ to najlepszy sposób na zbudowanie wizerunku eksperta, na zdobycie zaufania użytkowników oraz na wsparcie działań marketingowych.