Przejdź do treści

Artykuł sponsorowany – cena zależy od kilku czynników

Od pewnego czasu zastanawiasz się nad publikacją w sieci artykułu sponsorowanego, jednak… nie do końca wiesz, od czego zacząć? A może nie jesteś przekonany do tej formy reklamy? W naszym artykule dowiesz się wszystkiego, co warto wiedzieć na temat artykułu sponsorowanego – ceny i miejsca publikacji oraz tego, czy warto wybrać taką reklamę! 

Czym jest artykuł sponsorowany?

Zastanawiasz się, czym tak właściwie jest artykuł sponsorowany? Otóż jest to profesjonalnie przygotowany tekst, który przede wszystkim ma być wartościowy dla czytelnika. Tego typu artykuł zawiera w sobie przekaz reklamowy, jednak jest on bardzo subtelny. Właśnie tym artykuł sponsorowany różni się od innych typów reklam – w pierwszej kolejności niesie on wartość dla użytkownika, a reklama jest tutaj elementem dodatkowym. 

Nie bez powodu artykuły sponsorowane uznawane są za jedną z najbardziej subtelnych i nienachalnych form reklamowych. Tak naprawdę tego typu artykułu w niewielkim stopniu różnią się od innych artykułów, publikowanych w sieci. Jedyną różnicą może być umieszczenie w treści artykułu logo firmy, odpowiedniej grafiki lub nawet linku do strony reklamodawcy czy do konkretnego produktu. 

Czy warto publikować artykuły sponsorowane? 

Zdecydowanie warto regularnie publikować artykuły sponsorowane. Nie bez powodu taka forma reklamy jest obecnie niezwykle popularna. Z jednej strony jest to świetny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W ten sposób mają oni szansę poznać bliżej daną firmę lub produkt i zainteresować się jej ofertą. Artykuły sponsorowane mają również duże znaczenie z punktu widzenia działań SEO. To szansa na poprawienie widoczności strony w wyszukiwarce. Oczywiście kluczowe znaczenie ma tutaj to, gdzie zostanie opublikowany artykuł sponsorowany – ceny takich publikacji są jednak bardzo zróżnicowane.

Artykuł sponsorowany – cena zależy od kilku elementów

Jeśli chodzi o artykuły sponsorowane, cena publikacji może wynosić od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych. Zasada jest prosta – im bardziej rozpoznawalny jest dany portal, tym wyższa będzie cena artykułu sponsorowanego, a raczej samej jego publikacji. Znaczenie ma tutaj to, ilu użytkowników odwiedza stronę. 

Publikacji na niewielkim, lokalnym portalu z pewnością nie będzie bardzo kosztowna – cena artykułu sponsorowanego z pewnością nie będzie przekraczać kilkuset złotych. Jeśli jednak zechcesz opublikować swój artykuł na znanym, ogólnopolskim portalu branżowym lub newsowym, musisz przygotować się na większy wydatek. Oczywiście uzyskane efekty będą współmierne do rozmiarów takiej inwestycji! 

Artykuł sponsorowany – cennik to nie wszystko

Publikacja artykułu sponsorowanego to przede wszystkim inwestycja – nie tylko w lepsze wyniki SEO, ale też w zwiększanie rozpoznawalności marki. Obecnie ceny artykułów sponsorowanych wahają się od kilkunastu złotych do nawet kilku tysięcy złotych za publikację. Wszystko zależy od tego, gdzie zostanie opublikowany dany tekst. 

Jeśli zdecydujesz się na publikację na lokalnym portalu, który – nie oszukujmy się – nie jest popularny nawet wśród mieszkańców, z łatwością zmieścisz się w kwocie poniżej 100 złotych. Jeżeli jednak artykuł zechcesz opublikować na dużym, ogólnopolskim portalu, który każdego dnia odwiedzany jest przez tysiące osób, cena może sięgnąć kilkuset, a nawet kilku tysięcy złotych. 

W takim przypadku zdecydowanie nie warto oszczędzać na artykule. Szansa na to, że przeczyta go sporo osób – a tym samym pozna Twoją markę i wyrobi sobie na jej temat opinię – jest bardzo duża. Warto więc kierować się nie ceną artykułu sponsorowanego, ale jego jakością. 

Pisanie artykułów sponsorowanych – zostaw to profesjonalistom! 

Nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że regularne publikowanie artykułów sponsorowanych jest ważnym elementem zarówno działań SEO, jak i content marketingu. Kluczowe jest jednak to, aby artykuły te były dobrej jakości – w przeciwnym wypadku ich publikacja może przynieść odwrotny efekt. 

Ważne jest także publikowanie ich w odpowiednich miejscach – należy bowiem pamiętać, że publikacje takie są płatne. A przecież budżet musi być wykorzystywany efektywnie! Właśnie dlatego warto postawić na profesjonalny copywriting – zarówno jeśli chodzi o przygotowanie artykuł sponsorowanego, jak i dobór miejsca jego publikacji. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *