Przejdź do treści

Jak napisać artykuł? Przydatne wskazówki

Jak napisać artykuł – to pytanie, które zadaje sobie wiele osób. Dotyczy to nie tylko blogerów i dziennikarzy, ale też przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać firmowego bloga lub publikować artykuły sponsorowane. Pisanie artykułu może być wyzwaniem, szczególnie jeśli nie masz dużego doświadczenia. Na szczęście istnieje kilka sposobów, które możesz zastosować, aby ułatwić sobie to zadanie. Z tego artykułu dowiesz się, jak napisać artykuł, który przyciągnie czytelników!

Zdefiniuj temat artykułu

Pierwszym krokiem w pisaniu artykułu jest zdefiniowanie tematyki. Jeśli nie wiesz, o czym chcesz napisać, nie będziesz miał żadnego celu i Twoje pisanie może stać się chaotyczne. Zastanów się, co jest dla Ciebie ważne i co chcesz przekazać swoim czytelnikom. Jeśli masz już pomysł na temat, spróbuj uściślić go poprzez sprecyzowanie kwestii, na której chcesz się skupić.

Zrób solidny research

Kiedy już określisz, o czym chcesz napisać, przeprowadź research, aby dowiedzieć się więcej na dany temat. W ten sposób zdobędziesz wiedzę, którą możesz wykorzystać do napisania swojego artykułu. Nie zapomnij sprawdzić, co na dany temat pisze Twoja konkurencja. W końcu chodzi o to, aby stworzyć lepszy artykuł!

Spisz swoje pomysły

Kiedy już zdobędziesz wystarczającą ilość informacji, spisz swoje pomysły. Zapisz wszystko, co przychodzi Ci do głowy, nawet jeśli wydaje Ci się to niezwiązane z tematem artykułu. Z czasem zaczniesz widzieć połączenia między różnymi pomysłami, a to pomoże Ci ułożyć spójny artykuł.

Zaplanuj artykuł

Kiedy już spiszesz swoje pomysły, zorganizuj je w sposób, który będzie dla Ciebie logiczny. Możesz wykorzystać notatki, kartki lub arkusze kalkulacyjne do ułożenia planu artykułu. Upewnij się, że Twoje pomysły są ułożone w taki sposób, aby tworzyły spójną całość. To bardzo ważny etap, którego nie możesz pominąć. Mając plan artykułu, łatwiej będzie Ci napisać całą treść. 

Stwórz intrygujący wstęp

Wstęp powinien zawierać w sobie informacje, które zainteresują czytelnika i zachęcą go do przeczytania artykułu. Możesz zacząć od opisania problemu, który będzie omawiany w artykule lub od anegdoty, która wprowadza w temat. Ważne jest to, aby wstęp był intrygujący. W ten sposób zwiększysz szansę na to, że czytelnik zapozna się z resztą artykułu. Inną metodą może być przedstawienie korzyści wynikających z przeczytania całej treści – na przykład zdobycia niezbędnej wiedzy na temat korzystania z aplikacji. 

Jak napisać artykuł? Tak, aby był przydatny!

Pora na najważniejszy etap, czyli na przygotowanie treści tekstu. Omów swoje pomysły, wykorzystując zdania i akapity, aby wyjaśnić swoje pomysły i argumenty. Postaraj się dokładnie wyjaśnić dane zagadnienie, nie odchodząc jednak od sedna. Skup się na tym, aby artykuł zawierał wszystkie ważne informacje. 

Upewnij się, że Twoje zdania są logiczne i spójne. Staraj się unikać zbyt skomplikowanego języka i używaj prostych, zrozumiałych słów. Jeśli używasz terminów specjalistycznych, wyjaśnij ich znaczenie, aby czytelnik mógł zrozumieć treść artykułu.

Wstaw cytat lub przykład

Możesz wstawić cytat lub przykład, aby wesprzeć swoje argumenty. Wykorzystaj cytaty pochodzące od autorów, którzy potwierdzają Twoje pomysły lub wykorzystaj przykład, aby przedstawić temat w sposób bardziej przystępny. Nie jest to element obowiązkowy, jednak dodanie cytatu lub przykładu sprawi, że treść będzie dla czytelnika bardziej interesująca. 

Podsumuj artykuł

W podsumowaniu powtórz najważniejsze punkty z artykułu. Spróbuj streścić cały artykuł w kilku zdaniach. Podsumowanie jest ważne, ponieważ pozwala czytelnikowi zrozumieć, co było najważniejsze w artykule. To także dobre miejsce na to, aby zachęcić do skorzystania z danej usługi, do zakupu produktu lub do odbycia konsultacji. Umieść w podsumowaniu mocny akcent, który zapadnie czytelnikowi w pamięć!

Zadbaj o korektę

Sprawdź, czy Twój artykuł jest poprawny językowo i gramatycznie. Poproś kogoś, kto zna się na języku polskim, aby przeczytał artykuł i sprawdził, czy nie ma błędów. Sprawdź również, czy artykuł jest łatwy do czytania i czy zachęca do dalszej lektury. Często trzeba przeczytać tekst kilka razy, aby wyłapać wszystkie ewentualne błędy i nieścisłości. Pamiętaj jednak, że czasem jedna literówka może negatywnie wpłynąć na odbiór tekstu, a tym samym – Twojej firmy. 

Nie zapomnij o SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najważniejszych elementów marketingu w sieci. Pisząc artykuł, musisz zadbać o jego optymalizację pod SEO – tak, aby wyświetlał się w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób zwiększysz szansę na to, że użytkownicy będą w stanie znaleźć ten artykuł. 

Opublikuj artykuł

Kiedy już poprawisz artykuł, opublikuj go. Możesz zrobić to na swojej stronie internetowej lub blogu. Możesz również spróbować opublikować artykuł na stronach internetowych, które publikują artykuły w Twojej dziedzinie. Wszystko zależy od tego, jaka jest Twoja strategia.

Jak napisać artykuł? Postaw na profesjonalny copywriting!

Jak widzisz, odpowiedź na pytanie: jak napisać artykuł, jest bardzo złożona. Konieczne jest zadbanie o wiele elementów, dzięki którym artykuł będzie dobrej jakości. Praktyka czyni mistrza – jeżeli wiec początkowo nie będziesz zadowolony z efektów, nie martw się. Wszystkiego trzeba się nauczyć. 

Jeżeli jednak czujesz, że samodzielne pisanie artykułu Cię przerasta, możesz postawić na profesjonalny copywriting. W ten sposób zyskasz pewność, że przygotowane treści będą dopasowane do użytkowników, a przede wszystkim – że pozwolą Ci realizować cele biznesowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *