Od pewnego czasu poszukujesz kogoś, kto przygotuje teksty na stronę Twojej firmy, jednak dotychczas nie trafiłeś na nikogo kompetentnego? Masz wrażenie, że treści, które otrzymałeś, nie spełniają Twoich oczekiwań – choć nie umiesz dokładnie określić, czego im brakuje? Jedno jest pewne – potrzebny Ci doświadczony copywriter i treści, które pozytywnie zaskoczą nie tylko Ciebie, ale też Twoich potencjalnych klientów!
Czym jest copywriting?
Zastanawiasz się, na czym polega copywriting i czym zajmuje się copywriter? Prawdopodobnie każdy copywriter, który usłyszy takie pytanie, odpowie od razu, że jest to absolutna podstawa wszelkich działań marketingowych w sieci. I nie minie się z prawdą – bez dobrej jakości treści nie sposób stworzyć dobrej jakości stronę www, skutecznie działać w mediach społecznościowych czy osiągać dobre wyniki w SEO. Co więcej, to właśnie umiejętnie przygotowane treści pozwalają na stworzenie wokół marki intrygującej historii, która sprawi, że stanie się rozpoznawalna. Mogą to być zarówno teksty SEO, jak i dobry tekst sprzedażowy – wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz.
Praca copywritera to przede wszystkim pisanie różnego typu contentu, który może mieć różne cele. Może to być na przykład przedstawienie oferty, opisanie świadczonych usług, zdobycie uwagi czytelnika czy zachęcenie do skorzystania z oferty. Przygotowany content może mieć charakter kreatywny, sprzedażowy lub poradnikowy. To jednak nie wszystko – copywriterzy tworzą bowiem wiele zróżnicowanych treści, które mają jeden wspólny cel. Jaki? Oczywiście sukces Twojej firmy!
Na czym polega copywriting?
Jeśli korzystałeś kiedyś z usług copywriterów, z pewnością zauważyłeś, że osób takich jest naprawdę sporo. Oferują swoje usługi między innymi na portalach ogłoszeniowych czy w mediach społecznościowych. Niestety, nie każda z tych osób jest profesjonalistą – tak jak nie każdy kucharz przygotowuje wyśmienite dania. A przecież nie ma wątpliwości co do tego, że warto współpracować z najlepszymi – takimi, którzy mają ciekawe i bogate portfolio.
Bardzo często swoje usługi oferują osoby początkujące, które dopiero zdobywają pierwsze doświadczenia w branży. Nic w tym dziwnego – każdy z nas kiedyś zaczynał. Jeżeli jednak zależy Ci na tym, aby przygotowane dla Ciebie teksty były doskonałej jakości, koniecznie sprawdź, jak rozpoznać naprawdę profesjonalnego copywritera!
Profesjonalny copywriter nie pisze na każdy temat
Zdrowy styl życia, motoryzacja, finanse, kulinaria, moda, infrastruktura IT, a może lakiery do drewna – wyobrażasz sobie, że jedna osoba mogłaby mieć wiedzę na każdy z tych tematów, a także na wiele innych? No jasne, tego typu geniusze na pewno się zdarzają – choć wydawać by się mogło, że wśród copywriterów jest ich szczególnie dużo.
Zależy Ci na wysokiej jakości specjalistycznych tekście, bogatym w merytoryczne informacje? Nie zlecaj go osobie, która specjalizuje się we wszystkim. Lepszym wyborem będzie profesjonalny copywriter, który ma sporą wiedzę w danej dziedzinie i może napisać ekspercki tekst na dany temat.
Dobry copywriter wie, co sprawdzić na początku zlecenia
To jedna z rzeczy, dzięki którym rozpoznasz dobrego specjalistę. Na samym początku współpracy copywriter powinien dopytać Cię, gdzie będą publikowane treści, jaka jest Twoja grupa docelowa, jakie treści u konkurencji podobają Ci się najbardziej, co jest mocnym punktem Twojej oferty oraz o czym nie pisać. To podstawa każdego zlecenia. W ten sposób powstanie tekst szyty na miarę, idealnie dopasowane do potrzeb Twojej firmy.
Jeśli natomiast copywriter bez żadnych pytań poinformuje Cię, że tekst będzie gotowy na wtorek, to nie możesz oczekiwać, że spełni on wszystkie Twoje oczekiwanie. W końcu skąd osoba ta – nie mając niemal żadnych informacji – może wiedzieć, czego oczekujesz? Osoba taka nie ma pojęcia, czy ma to być tekst na Twoje strony internetowe, na portale typu Facebook, a może newsletter. Nie wie też, jaka ma być długość tekstu, jak wygląda UX na Twojej stronie i jak podchodzić do sprzedaży swoich produktów. Nie zapominajmy też, że do napisania tekstu specjalista musi znać słowa kluczowe, które są podstawą skuteczne pozycjonowania.
Specjalista potrafi pisać teksty pod SEO
A skoro o SEO mowa… Doświadczony copywriter, obudzony w środku nocy, powinien bez trudu wyrecytować, w jaki sposób pisać teksty, które będą zdobywały szczyty w wynikach wyszukiwania Google. Niestety, choć jest to podstawowa wiedza, którą każdy specjalista powinien mieć w małym palcu, nie zawsze tak jest. Dobrze zaplanowany content marketing, m.in. skuteczne teksty, z pewnością zagwarantują lepszą widoczność w Google – a tym samym wyprzedzisz konkurencję.
Wyszukiwarka Google bardzo lubi dobrze przygotowane teksty. Jest to jeden z powodów, dla których posiadający wiedzę o SEO copywriter stanowi kluczowe wsparcie w zakresie marketingu.
Zależy Ci na tym, aby napisane teksty dobrze działały pod SEO? Koniecznie wybierz profesjonalistę, który wie, jak pisać zarówno do ludzi, jak i robotów Google, bo algorytm ma duże znaczenie. W przeciwnym wypadku może okazać się, że będziesz musiał samodzielnie dopisywać frazy kluczowe do teksty, bo… po prostu ich tam nie będzie. A to może skończyć się stylistyczną katastrofą. Nie ma wątpliwości, że warto najpierw to sprawdzić, a dopiero potem nawiązywać współpracę.
Pisanie treści, które są skuteczne!
To zdecydowanie najważniejsza kwestia, na którą należy zwrócić uwagę. Niezależnie, czy poszukujesz osoby, która napisze tekst o tym, jak układać panele podłogowe, czy kogoś, kto przygotuje świetny tekst reklamowy o Twoich usługach, kluczowa jest ich skuteczność. Copywriting to podstawa działań marketingowych w sieci – a ich celem jest przede wszystkim rozreklamowanie Twojej firmy i dotarcie do zupełnie nowych odbiorców. Hasła reklamowe, artykuł prasowy, tekst wizerunkowy, a może treści na stronę sklepu – dobry specjalista zrobi to wszystko, korzystając ze swojego warsztatu i umiejętności copywriterskich.
Dobry tekst powinien wszystkim skonstruowany w sposób, które zagwarantuje skuteczność. Wpływa na to między innymi sposób przedstawienia oferty, rozbudzenie potrzeb u czytelnika i pokazanie, w jaki sposób mogą być spełnione, a także – a może przede wszystkim – umiejętnie wykorzystany język korzyści.
Czym zajmuje się profesjonalny copywriter – najczęściej zadawane pytania
Chcesz skontaktować się z osobą, która zajmuje się przygotowywanie tekstów, ale… nie wiesz, o co zapytać? Oczywiście z pewnością najbardziej interesuje Cię cena, czyli to, ile trzeba będzie zapłacić za 1000 znaków ze spacjami (zzs). Jako przedsiębiorca wiesz jednak, że to nie wszystko. Dobry specjalista – jeszcze przed podjęciem współpracy – powinien przedstawić Ci próbkę swoich umiejętności – niezależnie od tego, czy zajmuje się tworzeniem treści sponsorowanych, tekstów do kampanii reklamowych, czy może mailingów. No właśnie – w tym miejscu warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Dobry specjalista potrafi zrobić wszystkie te rzeczy!
A zatem zacznij od sprawdzenia, jaka jest cena usług, w czym specjalizuje się dana osoba i czy ma wystarczające doświadczenie w sprzedaży i marketingu. Pisanie treści dla nowych klientów jest dla specjalisty ds. treści dużym wyzwaniem – musi on przeprowadzić solidny research, a także dowiedzieć się więcej na temat Twoich klientów. Fachowy copywriter zada Ci wiele pytań – i dobrze. Dzięki temu masz pewność, że jako zleceniodawca możesz liczyć na rzetelność, kreatywność i unikalność, a także na to, że dana osoba będzie dotrzymywać terminów. Jeśli jest inaczej, na pewno nie masz na to czasu – i dobrze. Wszystkie te rzeczy są bowiem podstawą dobrej współpracy.
Duże znaczenie ma również to, czy copywriter prowadzi własną działalność. Z pewnością możliwość wystawienia faktury zachęci Cię do współpracy niemal tak samo, jak świetny warsztat copywriterski. Chcesz porozmawiać i sprawdzić, jak nasi copywriterzy wyceniają swoją pracę? Nie czekaj – skontaktuj się z nami już dzisiaj. Możesz też wypełnić formularz na naszej stronie www.
Profesjonalny copywriter – postaw na najwyższą jakość usług!
Szukasz profesjonalnego copywritera, który przygotuje dobrej jakości treści dla Twojej firmy? A może zależy Ci na osobie, z którą będziesz mógł podjąć długotrwałą współpracę przy pisaniu tekstów i SEO? Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na wszystkie opisane wyżej kwestie. Nowoczesny content marketing to podstawa. No i najważniejsze – dobry copywriter to osoba, która niemal od razu będzie wiedziała, jakiego tekstu potrzebujesz – a kiedy już go otrzymasz, przekroczy on Twoje oczekiwania! 🙂