Przejdź do treści

Teksty na stronę internetową – wszystko, co musisz wiedzieć

Tworzysz właśnie stronę www dla swojej firmy i zastanawiasz się nad tym, skąd wziąć odpowiednie treści? Profesjonalne teksty na stronę internetową są niezwykle istotne – nie tylko z punktu widzenia SEO, ale też dlatego, że to właśnie one zawierają wszystkie niezbędne dla użytkowników informacje. Sprawdź, co warto wiedzieć o tekstach na stronę internetową przed zleceniem komukolwiek ich przygotowania!

Czy teksty na stronę internetową są niezbędne?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Strona internetowa nie może istnieć bez tekstów – podobnie, jak nie będzie istniała bez dopracowanych grafik. Odpowiednio przygotowane teksty na stronę internetową zawierają wszystkie niezbędne dla potencjalnych klientów informacje. Ich zadaniem jest przekonanie osób niezdecydowanych oraz sprawienie, że marka pozostanie w ich pamięci – również wtedy, gdy użytkownicy będą przeglądać strony konkurencji. 

Oczywiście dobre teksty na stronę www mają także znaczenie dla wyników SEO. W tekstach umieszczane są frazy kluczowe, które są ważne dla danej marki i branży. To dzięki profesjonalnemu copywritingowi Twoja strona www w krótkim czasie może pojawić się w wynikach wyszukiwania Google na najważniejsze frazy, związane z Twoją działalnością. A to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do nowych klientów. 

Czym charakteryzuje się dobry tekst na stronę główną? 

Zanim odpowiemy na to pytanie, spróbuj przypomnieć sobie kilka marek, które w ostatnim czasie zrobiły na Tobie największe wrażenie. 

Pamiętasz?

A teraz wejdź na strony internetowe tych firm i zobacz, jakie treści znajdują się na stronie głównej. Dobrym przykładem mogą być teksty na stronie internetowej salonów meblowych Agata. Tekst umieszczony jest na samym dole strony internetowej – takie rozwiązanie praktykuje wiele marek, które nie chcą rezygnować z dłuższego tekstu na stronie głównej. Tekst ten zawiera w sobie nie tylko najważniejsze informacje o marce, ale też szereg porad dla osób, które są zainteresowane zakupem mebli. Dodatkowo napisany jest przyjemnym językiem, a nasycenie frazami kluczowymi jest jak najbardziej odpowiednie. Przy okazji pojawia się tutaj kilka linków do kategorii na stronie www, co także jest dobrą praktyką. 

Teksty na stronę internetową, a przede wszystkim na stronę główną, powinny być dopracowane w każdym szczególe. Istotny jest tutaj tone of voice marki oraz podkreślenie powodów, dla których warto zdecydować się na ofertę właśnie tej firmy. Jednocześnie tekst powinien być spójny z tym, co pojawia się na stronie głównej – z różnego typu poradnikami, hasłami czy szczegółami oferty. Co ważne, tekst, który pojawia się na stronie głównej, jest istotny z punktu widzenia SEO – więc nie należy z niego rezygnować. 

Im więcej, tym lepiej – czy rzeczywiście? 

Jeszcze kilka lat temu panował pogląd, że im dłuższy tekst, tym lepiej. Dzisiaj jednak coraz więcej marek decyduje się na tworzenie wyłącznie krótkich, zapadających w pamięć tekstów, które doskonale oddają ich charakter. Copywriter, który przygotowuje teksty na stronę internetową, powinien przede wszystkim znaleźć złoty środek – pomiędzy treścią, która będzie przyjazna dla użytkownika oraz taką, która pozwoli na skuteczne pozycjonowanie strony www. 

To jeden z powodów, dla których teksty na stronę internetową bardzo często tworzone są w ścisłej współpracy z grafikami – i to już na etapie projektowania strony www. Dzięki temu całość jest spójna i zgodna z wizją firmy już od samego początku. 

Teksty na stronę internetową – cennik

Jeśli chodzi o teksty na stronę internetową, cennik jest jedną z pierwszej rzeczy, której poszukują klienci. Nic w tym dziwnego. Osoby, które nigdy nie zlecały napisania tekstu na stronę www, mogą nie wiedzieć, jaka jest cena takiej usługi. Co ważne, bardzo często nawet te osoby, które pracują w branży marketingowej od wielu lat, nie mają pojęcia, ile tak naprawdę powinien kosztować dobry tekst.

Z czego to wynika? 

Przede wszystkim na rynku pojawia się coraz więcej „copywriterów”. Często są to osoby, które nie mają żadnego doświadczenia – no, może oprócz napisania wypracować w szkole czy pracy licencjackiej. Osoby takie są w stanie zaoferować stawki w wysokości 5 zł/ 1000 znaków. Niestety, teksty te niejednokrotnie nie nadają się do tego, aby opublikować je na stronie internetowej. Efekt? Klient po raz kolejny zmuszony jest do szukania copywritera – tym razem jednak nie dziwi go, że za dobry tekst trzeba zapłacić więcej. W cennikach profesjonalnych copywriterów cena za 1000 znaków sięga często 30 czy 50 zł/ 1000 znaków. I taka cena jest jak najbardziej w porządku, biorąc pod uwagę, że przygotowanie dobrego tekstu zajmuje sporo czasu. 

Na cenę tekstu wpływa kilka czynników. Często w cennikach copywriterów można znaleźć rozróżnienie na teksty SEO, treści poradnikowe, artykuły sponsorowane, teksty na stronę internetową i wiele innych. Z punktu widzenia osoby, które nie zna branży, różnica pomiędzy tymi tekstami często jest niewielka. Okazuje się jednak, że jest ona spora. Napisanie tekstu SEO często nie wymaga wiele czasu, choć wiele zależy tutaj od tego, z jakich narzędzi korzysta copywriter. Przygotowanie tekstów na stronę internetową jest o wiele bardziej czasochłonne i wymagające. Często bowiem stosunkowo krótka treść musi zawierać w sobie nie tylko jak najwięcej informacji o ofercie, ale też powody, dla których warto skorzystać z oferty właśnie tej firmy. Content marketing to nie tylko teksty nasycone frazami kluczowymi. To umiejętne władanie językiem i tworzenie treści, które pozostają w pamięci na długo. 

Pisanie tekstów na stronę internetową – podsumowanie

Wiesz już, dlaczego teksty na stronę internetową są tak ważne. Z jednej strony to dzięki nim wygląd witryny będzie kompletny. Z drugiej – treści są niezwykle istotne dla użytkowników, które szukają informacji o ofercie. Jednocześnie teksty są integralnym elementem działań SEO – bez nich pozycjonowanie strony będzie nieskuteczne. Warto zadbać o to, aby teksty na stronę internetową przygotowane były w sposób profesjonalny. Z pewnością jest to jedna z najważniejszych inwestycji, szczególnie w przypadku nowych firm. Właśnie dlatego warto postawić na profesjonalny copywriting!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *